Ø´Ûادت شان٠Ø+سینؓ ÛÛ’ Û”Û”Û”Û”Û” ڈاکٹر Ø+سین اØ+مد پراچÛ
سانØ+Û Ú©Ø±Ø¨Ù„Ø§ Ú©Ùˆ گزرے تقریباً Ú†ÙˆØ¯Û ØµØ¯ÛŒØ§Úº بیت گئی Ûیں مگر اس غم Ú©ÛŒ شدت میں آج تک Ú©Ù…ÛŒ Ù†Ûیں Ûوئی Ø¨Ù„Ú©Û Ø§Ø¶Ø§ÙÛ ÛÙˆ رÛا ÛÛ’Û” جوں جوں انسان بیدار ÛÙˆ رÛا ÛÛ’ اور مسلمان غوروÙکر کر رÛا ÛÛ’ توں توں اس پر منکش٠ÛÙˆ رÛا ÛÛ’ Ú©Û Ø§ÛŒÚ© طر٠اس سانØ+Û Ù…ÛŒÚº مظلومیت اپنے آخری درجے Ú©Ùˆ Ù¾ÛÙ†Ú†ÛŒ Ûوئی تھی تو دوسری طر٠عزیمت کمال Ú©ÛŒ بلندیوں Ú©Ùˆ Ú†Ú¾Ùˆ رÛÛŒ تھی۔ امام عالی مقامؓ چاÛتے تو انÛیں شاید ÙÙ‚Û Ø³Û’ سÛارا مل جاتا مگر انÛÙˆÚº Ù†Û’ رخصت یا مصلØ+ت سے کام Ù†Ûیں لیا Ø¨Ù„Ú©Û Ø¹Ø²ÛŒÙ…Øª کا Ø±Ø§Ø³ØªÛ Ø§Ø®ØªÛŒØ§Ø± Ùرمایا۔ ÛŒÛÛŒ عزیمت رÛتی دنیا تک انسانیت Ú©ÛŒ رÛنمائی کا کار٠عظیم انجام دیتی رÛÛ’ گی۔ بقول ڈاکٹر خورشید رضوی
جس میں بڑے بڑوں کا ÛÛ’ رخصت Ù¾Û Ø§Ù†Ø+صار
اس معرکے میں نقش٠عزیمت Ø+سینؓ ÛÛ’
ÛŒÛاں سوچنے والا سوال ÛŒÛ ÛÛ’ Ú©Û Ø+ضرت Ø+سین رضی Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° Ø¹Ù†Û Ù†Û’ اتنی عظیم قربانی کیوں دی؟ کیا تخت Ùˆ تاج پر اÙÙ† کا کوئی ذاتی دعویٰ تھا۔ کیا کسی ایک شخص Ú©ÛŒ کسی ذاتی برائی پر امام عالی مقامؓ Ù†Û’ اتنے شدید ردعمل کا اظÛار کیا اور Ù†Û ØµØ±Ù Ø§Ù¾Ù†ÛŒ جان گنوا دی Ø¨Ù„Ú©Û Ø§Ù¾Ù†Û’ گھر والوں Ú©ÛŒ گردنیں بھی کٹوا دیں۔ کیا کوئی سوچ سکتا ÛÛ’ Ú©Û Ù†ÙˆØ§Ø³ÛÙ” رسول اور جگر گوشÛÙ” بتول کسی ذاتی Ù…Ùاد یا کسی ذاتی انتقام Ú©Û’ لیے کشت Ùˆ خون کا Ø±Ø§Ø³ØªÛ Ø§Ø®ØªÛŒØ§Ø± کر سکتا ÛÛ’Û” پھر ÙˆÛ Ø¹Ø¸ÛŒÙ… مقصد کیا تھا جس Ú©Û’ لیے خانوادÛÙ” رسول Ú©ÛŒ گردنوں کا Ù†Ø°Ø±Ø§Ù†Û Ù¾ÛŒØ´ کیا گیا۔
رسول Ø§Ù„Ù„Û ØµÙ„ÛŒ Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ¢Ù„Û ÙˆØ³Ù„Ù… Ú©Û’ بعد Ú©Ú†Ú¾ Ø¹Ø±ØµÛ ØªÚ© ریاست Ù…Ø¯ÛŒÙ†Û Ú©Û’ Ø+اکم کا تعین ربÙÙ‘ ذوالجلال Ú©Û’ Ùرمان Ú©Û’ مطابق Ûوتا رÛا Ú©Û Ù…Ø³Ù„Ù…Ø§Ù† اپنے معاملات Ùˆ مسائل باÛÙ…ÛŒ مشاورت سے Ø·Û’ کریں۔ اس Ú©Û’ بعد Ù¾ÛÙ„ÛŒ بار اسلامی ریاست میں خلاÙت کا Ø±Ø§Ø³ØªÛ ØªØ±Ú© کر Ú©Û’ خاندانی موروثیت کا Ø·Ø±ÛŒÙ‚Û Ø§Ø®ØªÛŒØ§Ø± کیا گیا۔ یزید Ú©ÛŒ ولی عÛدی اور تخت نشینی اسلامی ریاست Ú©Û’ دستور، اس Ú©Û’ مزاج اور اس Ú©ÛŒ روØ+ سے متصادم تھی۔ جناب امام عالی مقامؓ Ù†Û’ بھانپ لیا Ú©Û Ø§Ú¯Ø± ریاست Ù…Ø¯ÛŒÙ†Û Ú©ÛŒ گاڑی خلاÙت Ú©ÛŒ پٹڑی Ú†Ú¾ÙˆÚ‘ کر موروثیت Ú©ÛŒ پٹڑی پر Ú†Ú‘Ú¾ گئی تو Ø¢Ø¦Ù†Ø¯Û Ú†Ù„ کر اس تبدیلی سے بÛت بڑی خرابیاں جنم لیں گی۔ خلاÙت Ú©ÛŒ روØ+ رضائے الٰÛÛŒ اور اتباع٠رسول ÛÛ’ Ø¬Ø¨Ú©Û Ø§Ù†Ø³Ø§Ù†ÛŒ بادشاÛت کا بنیادی مقصد Ø+کومت کا Ø+صول‘ بے Ù¾Ù†Ø§Û Ø§Ø®ØªÛŒØ§Ø±Ø§Øª کا ارتکاز اور مولانا مودودی Ú©ÛŒ اصطلاØ+ Ú©Û’ مطابق ''تسخیر٠خلائق‘‘ Ûوتا ÛÛ’Û” اس نتیجے پر Ù¾ÛÙ†Ú† کر Ø+ضرت Ø+سینؓ Ù†Û’ یزید Ú©ÛŒ بیعت Ù†Û Ú©Ø±Ù†Û’ کا ÙÛŒØµÙ„Û Ú©ÛŒØ§Û” یزید Ú©Û’ نائبین بالجبر بیعت لینا چاÛتے تھے۔ آپ Ù…Ø¯ÛŒÙ†Û Ù…Ù†ÙˆØ±Û Ø³Û’ Ù…Ú©Ûƒ Ø§Ù„Ù…Ú©Ø±Ù…Û Ø¢ گئے۔ ÛŒÛ Ø+ج کا Ø²Ù…Ø§Ù†Û ØªÚ¾Ø§Û” ÙˆÛاں آپ Ú©Ùˆ اÛÙ„Ù Ú©ÙˆÙÛ Ú©ÛŒ طر٠سے Ù„Ú©Ú¾Û’ گئے خطوط Ú©Û’ کئی تھیلے وصول Ûوئے Ú©Û Ø¢Ù¾ Ú©ÙˆÙÛ ØªØ´Ø±ÛŒÙ Ù„Ø§Ø¦ÛŒÚº ÛÙ… آپ Ú©ÛŒ بیعت کر لیں Ú¯Û’Û” جب Ø+ضرت Ø+سینؓ Ù†Û’ Ú©ÙˆÙÛ Ø¬Ø§Ù†Û’ کا ÙÛŒØµÙ„Û Ú©Ø± لیا تو کئی اکابر صØ+Ø§Ø¨Û Ù†Û’ اختلاÙÛŒ رائے دی۔ امام عالی مقامؓ Ú©Ùˆ راستے میں اس دور کا سب سے بڑا شاعر Ùرزدق ملا۔ Ùرزدق Ú©Ùˆ اÛÙ„ بیت سے خصوصی Ù…Ø+بت اور شدید لگائو تھا۔ اس موقع پر Ùرزدق Ù†Û’ بصد ادب Ùˆ اØ+ترام Ø+ضرت Ø+سینؓ Ú©ÛŒ خدمت میں عرض کیا Ú©Û Ø§ÛÙ„Ù Ú©ÙˆÙÛ Ú©Û’ دل آپ Ú©Û’ ساتھ ÛÙˆÚº Ú¯Û’ مگر اÙÙ† Ú©ÛŒ تلواریں یزید Ú©Û’ ساتھ ÛÙˆÚº گی‘ اس لیے میری رائے تو ÛŒÛ ÛÛ’ Ú©Û Ø¢Ù¾ واپس لوٹ جائیں۔ اصلاØ+٠اØ+وال Ú©Û’ لیے بڑھتے Ûوئے قدم واپس جانے پر Ø¢Ù…Ø§Ø¯Û Ù†Û Ûوئے۔ لوٹ کر تو ÙˆÛ Ø¬Ø§ØªØ§ ÛÛ’ جسے زندگی پیاری Ûوتی ÛÛ’ مگر Ø+ضرت Ø+سینؓ Ú©Ùˆ زندگی سے Ú©Ûیں Ø²ÛŒØ§Ø¯Û ÙˆÛ Ù…Ù‚ØµØ¯ پیارا تھا جو موروثی خطرات Ú©ÛŒ زد میں تھا۔ اسلامی ریاست Ùˆ سیاست میں Ø¢Ú¯Û’ Ú†Ù„ کر جو تبدیلیاں آئیں اور خلاÙت Ú©Û’ شورائی طریقے سے ÛÙ¹ کر موروثیت Ù†Û’ جو Ø´Ú©Ù„ اختیار Ú©ÛŒ اس سے ÛŒÛ Ø«Ø§Ø¨Øª ÛÙˆ گیا Ú©Û Ù¾Ù¹Ú‘ÛŒ Ú©ÛŒ تبدیلی Ú©Û’ آغاز سے ÛÛŒ امام عالی مقامؓ Ù†Û’ مستقبل Ú©Û’ منظرنامے کا Ø§Ù†Ø¯Ø§Ø²Û Ù„Ú¯Ø§ لیا تھا۔ ان مطلق العنان اسلامی معاشروں میں عدل Ú©ÛŒ Ø¬Ú¯Û Ø¸Ù„Ù… Ù†Û’ Ù„Û’ لی، مشاورت Ú©ÛŒ Ø¬Ú¯Û Ù…Ù† مانی Ù†Û’ Ù„Û’ لی، خداترسی اور پرÛیزگاری Ú©ÛŒ Ø¬Ú¯Û Ø´Ø§Ù† Ùˆ شوکت اور عیش Ùˆ عشرت Ù†Û’ Ù„Û’ لی۔ مختصر ÛŒÛ Ú©Û Ø§Ù†Ø³Ø§Ù†ÛŒØª Ú©Û’ نام Ø+سین رضی Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° Ø¹Ù†Û Ú©Ø§ پیغام ÛŒÛ ÛÛ’ Ú©Û Ø¸Ù„Ù… Ú©Û’ سامنے، جبر Ú©Û’ سامنے، دھونس اور دھاندلی Ú©Û’ سامنے اور ناانصاÙÛŒ Ú©Û’ سامنے گردن جھکانے سے انکار کر دو۔ اس راستے میں اگر تمÛیں جان بھی دینا Ù¾Ú‘Û’ تو شان سے جان دے دو۔
اس میں کوئی Ø´Ú© Ù†Ûیں Ú©Û Ø±Ø³Ø§Ù„Øª مآب صلی Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ¢Ù„Û ÙˆØ³Ù„Ù… Ú©Û’ وصال Ú©Û’ صر٠پچاس برس بعد نواسÛÙ” رسولؓ Ú©Û’ ساتھ میدان٠کربلا میں جو سانØ+Û Ù¾ÛŒØ´ آیا اس میں ظالموں Ù†Û’ Ù†Û ØµØ±Ù Ø§Ø³ مقدس تعلق Ú©Ùˆ بھلا دیا جو Ø+سینؓ کا خاندان٠نبوت سے تھا، Ø¨Ù„Ú©Û ÙˆÛ Ø³Ø§Ø±ÛŒ روایات بھی پس پشت ڈال دیں Ú©Û Ú©Ø³ طرØ+ خود تاجدار٠نبوتﷺ Ø+سنین کریمین Ú©ÛŒ نازبرداریاں Ùرمایا کرتے تھے اور انÛیں جوانان٠جنت کا رتبÛÙ” بلند عطا Ùرمایا کرتے تھے۔ اس Ú©Û’ Ø¹Ù„Ø§ÙˆÛ Ø¸Ø§Ù„Ù…ÙˆÚº Ù†Û’ انسانیت کا درس بھی Ùراموش کر دیا۔ اس پر جتنے آنسو بÛائے جائیں Ú©Ù… Ûیں۔ ÛÙ… Ø+سین رضی Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° Ø¹Ù†Û Ø§ÙˆØ± ان Ú©Û’ خانوادے Ú©ÛŒ مظلومیت Ú©Ùˆ Ø²ÛŒØ§Ø¯Û Ø³Û’ Ø²ÛŒØ§Ø¯Û Ø§Ùجاگر کرتے Ûیں مگر ''Ø+سینیت‘‘ Ú©Ùˆ اپنا مقصد٠اوّلیں قرار Ù†Ûیں دیتے۔ Ø+سینؓ اور Ø+سین Ú©Û’ رب Ú©Ùˆ راضی کرنے Ú©Û’ لیے Ûمیں نواسÛÙ” رسول Ú©Û’ مشن Ú©Ùˆ اپنانا ÛÙˆ گا اور اسوÛÙ” Ø+سینی Ú©ÛŒ پیروی کرنا ÛÙˆ گی۔ صر٠دو Ù„Ùظوں میں اسوÛÙ” Ø+سینی کا مطلب رضائے الٰÛÛŒ ÛÛ’Û” دیکھئے اردو Ú©Û’ ایک عظیم شاعر مجید امجد Ù†Û’ اس Ø+قیقت Ú©Ùˆ شعر Ú©Û’ پیرائے میں کیسے بیان کیا ÛÛ’
سلام ان پر تÛ٠تیغ بھی جنÛÙˆÚº Ù†Û’ Ú©Ûا
جو تیرا Ø+Ú©Ù…ØŒ جو تیری رضا، جو تو چاÛÛ’
اسوÛÙ” شبیری ÛÛ’ Ú©Û ØµØ¯Ø§Ù‚Øª Ú©Û’ لیے Ûر قربانی دینے Ú©Ùˆ تیار رÛÙˆÛ” اگر صداقت Ú©Û’ لیے دل میں مرنے Ú©ÛŒ تڑپ ÛÙˆ تو اپنے پیکر خاکی میں جاں پیدا کرو۔ پیکر خاکی میں جاں کیسے پیدا ÛÙˆ گی۔ پیکر خاکی میں جان اØ+کام٠خداوندی Ú©Û’ سامنے تسلیم Ùˆ رضا سے پیدا ÛÙˆ گی۔ ÙˆÛ ØªØ³Ù„ÛŒÙ… Ùˆ رضا جس کا عملی Ù†Ù…ÙˆÙ†Û Ø+ضرت اسمٰعیلؑ Ù†Û’ Ùرمان٠ربی Ú©Û’ سامنے کٹوانے Ú©Û’ لیے گردن پیش کرکے دیا تھا۔ تبھی تو اقبال Ù†Û’ خلاصÛÙ” کلام یوں پیش کیا تھا
غریب Ùˆ Ø³Ø§Ø¯Û Ùˆ رنگیں ÛÛ’ داستان٠Ø+رم
Ù†Ûایت اس Ú©ÛŒ Ø+سین، ابتدا ÛÛ’ اسمٰعیل
آج Ù…Ø+رم الØ+رام Ú©Û’ ان ایام میں امت Ù…Ø³Ù„Ù…Û Ø§ÙˆØ± اس Ú©Û’ Ø+کمرانوں Ú©Ùˆ Ø+سین رضی Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° Ø¹Ù†Û Ú©Ø§ ÛŒÛ Ø¯Ø±Ø³ یاد دلانے Ú©ÛŒ ضرورت ÛÛ’ Ú©Û Ù…Ù„Ú© خدا کا ÛÛ’ اور اس پر اÙسی کا Ø+Ú©Ù… چلنا چاÛئے۔ اسلامی نظام اور قانون Ú©ÛŒ رو سے اقتدار٠اعلیٰ کا مالک Ùˆ مختار ربÙÙ‘ ذوالجلال ÛÛ’Û” اور ÛŒÛÛŒ بات اسلامی جمÛÙˆØ±ÛŒÛ Ù¾Ø§Ú©Ø³ØªØ§Ù† Ú©Û’ دستور میں بھی Ù„Ú©Ú¾ÛŒ Ûوئی ÛÛ’Û” Ù„Ûٰذا جو بھی Ø+کومت آتی ÛÛ’ ÙˆÛ Ø§Ù¾Ù†ÛŒ رعیت اور اپنی قوم Ú©Û’ بارے میں اور اÙÙ† Ú©ÛŒ ÙلاØ+ Ùˆ بÛبود اور ان Ú©ÛŒ خوشØ+الی Ú©Û’ بارے میں اقتدار٠اعلیٰ یعنی Ø§Ù„Ù„Û Ú©ÛŒ ذات Ú©Ùˆ Ø¬ÙˆØ§Ø¨Ø¯Û ÛÛ’Û” Ø+سینؓ کا پیغام ÛŒÛ ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ù†Ø¯Ø§Ø²Ù Ú©ÙˆÙÛŒ Ùˆ شامی Ú©Ùˆ Ú†Ú¾ÙˆÚ‘ کر Ø±ÛŒØ§Ø³ØªÙ Ù…Ø¯ÛŒÙ†Û Ú©Ø§ ماڈل پوری طرØ+ اپنایا جائے۔ ÙˆÛ Ù…Ø§ÚˆÙ„ Ú©Û Ø¬Ø³ میں اس ریاست کا ایک عام Ø¨Ù„Ú©Û Ø§ÛŒÚ© غیرمسلم Ø´Ûری بھی اگر خلیÙÛÙ” وقت Ú©Û’ Ø®Ù„Ø§Ù Ù…Ù‚Ø¯Ù…Û Ù„Û’ کر قاضی Ú©Û’ پاس جائے تو ÙˆÛ Ø®Ù„ÛŒÙÛ Ú©Û’ مقام Ùˆ مرتبے Ú©ÛŒ پروا کیے بغیر انصا٠کے تقاضوں Ú©Û’ مطابق ÙÛŒØµÙ„Û Ø¯Û’Û” ÛŒÛÛŒ Ø+سینیت ÛÛ’Û” Ø+ضرت Ø+سینؓ Ú©ÛŒ مظلومیت پر غم Ùˆ Ø§Ù†Ø¯ÙˆÛ Ø§Ù¾Ù†ÛŒ Ø¬Ú¯Û Ø§ÙˆØ± اس پر اپنے جذبات Ùˆ اØ+ساسات کا اظÛار اپنی Ø¬Ú¯Û Ø§ÙˆØ± اس ظلم عظیم پر آنسوئوں کا سیل٠رواں اپنی Ø¬Ú¯Û Ù…Ú¯Ø± Ûماری نظر سے ÙˆÛ Ø¹Ø¸ÛŒÙ… مقصد ایک لمØ+Û’ Ú©Û’ لیے بھی اوجھل Ù†Ûیں Ûونا چاÛئے جس مقصد Ú©Û’ لیے Ø+سین رضی Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„ÛŒÙ° Ø¹Ù†Û Ù†Û’ تاریخ میں بے مثال قربانی دی۔ مولانا Ù…Ø+مد علی جوÛر نواسÛÙ” رسول Ø§Ù„Ù„Û Ø§ÙˆØ± اÙÙ† Ú©Û’ خانوادے سے شدید Ù…Ø+بت رکھتے تھے۔ دیکھئے انÛÙˆÚº Ù†Û’ Ø+ضرت Ø+سین Ú©ÛŒ Ø´Ûادت اور Ø´Ûادت Ú©Û’ مقصد Ú©Ùˆ کیسے اÙجاگر کیا ÛÛ’Û”
نوØ+ÛÙ” غم سے گھٹاتے Ù†Ûیں ÛÙ… شان٠Ø+سین
Ú©Û Ø´Ûادت ÛÛŒ Ø+قیقت میں تھی شایان٠Ø+سین